Get Adobe Flash player
-->

20 listopada 2012r grupa uczniów naszego gimnazjum pod opieką p. Doroty Chylak i p. Małgorzaty Ostrzyniewskiej wzięła udział w wycieczce do Belwederu.

Początkowy etap wycieczki stanowił piękny o tej porze roku Park Łazienkowski założony w XVIIw. z inicjatywy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Punktem kulminacyjnym naszej wycieczki był pałac Belwederu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od sali poświęconej Marszałkowi Józefowi Piłsudskiemu. Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała o tej niezwykłej postaci, a niezwykłe eksponaty i rekwizyty przyciągały wzrok zaciekawionych uczniów.

Wycieczka do Belwederu była jedną z nagród za zdobycie wyróżnienia w Przeglądzie Pieśni i Piosenek Patriotycznych, zorganizowanych dzięki Wydziałowi Oświaty Dzielnicy Targówek.

Dorota Chylak
Małgorzata Ostrzyniewska

8 października 2012 r. odbyła się wycieczka do Sejmu RP. Wycieczka była nagrodą dla uczniów, którzy brali udział w koncercie Pieśni i Piosenek Patriotycznych. Młodzież miała okazję zwiedzić budynki Sejmu i Senatu, przejąć się znanymi z telewizji korytarzami, posłuchać wykładu przewodnika na temat historii polskiego parlamentaryzmu oraz zasad funkcjonowania obu izb ustawodawczych. Zwiedzający mieli też okazję spotkać kilku znanych polityków oraz dziennikarzy. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wycieczki.

W słoneczny piątek 8 października 2010 r. uczniowie klas 2a, 2b, 2c, 2e i 2f wyruszyli na wycieczkę autokarową. Opiekę nad liczną grupą sprawowały: p. Iza Kaczyńska, p. Katarzyna Grzymkowska, p. Iza Mochocka, p. Hanna Kędzierska, p. Joanna Tylenda i p. Magda Hampel. Kierownikiem wycieczki była p. Grażyna Sawicka- nauczycielka geografii.

Pierwszym celem był Czarnolas, miejsce związane z życiem i twórczością Jana Kochanowskiego, najwybitniejszego poety polskiego renesansu. W Czarnolesie zwiedziliśmy muzeum poety i kaplicę. Obejrzeliśmy również pomnik autora fraszek, obelisk poświęcony Urszulce Kochanowskiej i stylowy park.

Następnym etapem był Kazimierz Dolny nad Wisłą. Miasto zachwyciło nas swoim malowniczym położeniem i cennymi zabytkami. Z wysokiego wzgórza Albrechtówka podziwialiśmy ruiny zamku w Janowcu. Wędrowaliśmy też wąwozem lessowym i wdrapywaliśmy się na szczyt Góry Trzech Krzyży. Na rynku podziwialiśmy renesansowe kamienice, w tym sąsiadujące ze sobą kamienice braci Mikołaja i Krzysztofa Przybyłów. Oglądaliśmy  spichrze i wapienne ruiny królewskiego zamku, zbudowanego w XIV wieku. Na pamiątkę kupiliśmy słynne kazimierskie koguty, wypiekane z ciasta.

Żegnając się z Kazimierzem obejrzeliśmy cudowny zachód słońca nad Wisłą.

wycieczka_001 wycieczka_013

tekst i zdjęcia: Iza Kaczyńska

Uczniowie klasy 1a i 1b w piątek 11 czerwca 2010 r. razem w wychowawcami p. Katarzyną Grzymkowską i p. Izą Kaczyńską oraz pedagogiem p. Joanną Tul wyjechali na warsztaty artystyczne do Mostówki koło Wyszkowa. W czasie zajęć, prowadzonych przez sympatycznych animatorów, poznali technikę malowania witraży i rzeźbienia z gliny. Następnie samodzielnie wykonywali witraże i rzeźby. Pracowali z zapałem, a pomysłów im nie brakowało. Później wszyscy zasiedli wokół grilla i zajadali ze smakiem pieczone kiełbaski. Po odpoczynku przyszła pora na zabawy z piłką i pokaz ogromnych baniek mydlanych.
Młodzi artyści z 1a i 1b uznali wyjazd za bardzo udany. Wkrótce będą mogli pochwalić się przed kolegami swoimi pracami, które oprawione zostaną dostarczone do szkoły.

W piątek 28 maja 2010 r. uczniowie klasy 3b wzięli udział w warsztatach literacko- muzycznych. Zajęcia odbyły się w Bibliotece nr 40 przy ul. Suwalskiej. Uczniowie obejrzeli film, opowiadający o przyczynach wypadków drogowych, których uczestnikami są ich rówieśnicy. Następnie czytali fragmenty wybranych powieści i przekonali się o tym, że literatura pełni funkcje terapeutyczne. W drugiej części zajęć spróbowali swoich sił w karaoke. Początkowo śpiewali dość nieśmiało, ale później okazało się, że drzemią w nich ukryte talenty. Swoje umiejętności wokalne zaprezentowały dziewczęta, występując w chórkach i duetach.
Zajęcia wszystkim bardzo się podobały.

tekst i zdjęcia: Iza Kaczyńska

W ciepły i słoneczny czwartek 27 maja 2010 r. klasa 1a wraz z wychowawcą p. Izą Kaczyńską   i pedagogiem p. Ewą Grylak wybrała się na spacer po Starym Mieście.
Trasa wiodła od placu Zamkowego, uliczkami Starego Miasta do katedry św. Jana Chrzciciela i na Rynek. Dalej podążyliśmy do Barbakanu i na Podwale, gdzie obejrzeliśmy pomnik Małego Powstańca. Stamtąd udaliśmy się do katedry polowej Wojska Polskiego i pod pomnik Powstania Warszawskiego. Następnie ulicą Długą doszliśmy do Arsenału, miejsca słynnej akcji odbicia Rudego z rąk gestapo. Później przeszliśmy przez Ogród Saski, aby zobaczyć  zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Obejrzeliśmy jeszcze pomnik Bolesława Prusa, pałac Prezydencki, pomnik Adama Mickiewicza i ustawione przy Krakowskim Przedmieściu ławeczki, grające najsłynniejsze utwory Fryderyka Chopina.